Friday, December 21, 2007

Hakikat Habib Ali al-Jufri al-Sufi



Hakikat AL-HABIB ALI Al-JUFRI- ini part 2, lihat ali jufri part 1,dengan 3,

Masyarakat kita mula mengenalinya dengan tersebarnya cd-cd ceramahnya dan pernah datang ke Malaysia beberapa kali sebelum ini, juga tidak lupa tok guru kepada Ali Jufri, iaitu Habib Umar bin Hafidz yang juga pernah beberapa kali datang ke negara kita, mereka berdua ini diundang dan dipromosikan oleh kumpulan-kumpulan sufi di negara kita ini.

Video di atas ini mendedahkan kebahayaan apa yang mereka sampaikan di dalam ceramah-ceramah mereka, penyelewengan dan ketidak sahihan hadis-hadis yang dibaca serta mendakwa hadis-hadis tertentu di dalam kitab sahih tetapi sebenarnya tidak sahih dan tiada di dalam kitab-kitab hadis yang sahih. video ini mengambil ucapan-ucapan Habib Ali al-Jufri sendiri yang terkandung di dalam cd-cd yang disebarkan termasuk di Malaysia lalu ditimbang menurut neraca al-Quran dan Sunnah.

Ceramah-ceramahnya dipenuhi dengan membaca hadis-hadis yang doif dan mauduk.Hadis yang tiada dalam sahih muslim dia kata di dalam sahih muslim, hadis yang tiada di dalam sunan Abi Daud dia kata di dalam sunan Abi Daud dan sebagainya.

Dia juga menyebarkan perkara-perkara yang bercanggah dengan Nas al-Quran dan Sunnah di dalam kuliah-kuliahnya. contohnya tidak boleh berkata Nabi s.a.w. telah wafat, Allah menciptakan segala sesuatu disebabkan Muhammad s.a.w. dan lain-lain lagi yang perlu di ingatkan kepada masyarakat kita.

kepada pengkagum ali Jufri di Malaysia hati-hati dengan apa yang disampaikan, terutama mereka yang menyertai kesufian dan tareqat.

semoga Allah memberi hidayah petunjuk ke jalan yang benar serta mengampuni kita dan dia...amin

sila rujuk di laman web ini ;-

http://almijhar.net/

No comments: