Wednesday, October 8, 2008

Mufti tetap melepaskan jawatan walaupun kontrak disambung


Semenjak isu persaraan Mufti Perlis S.S. Dr. Mohd Asri Zainul Abidin diperkatakan oleh masyarakat malaysia amnya, maka banyaklah pula kedengaran mereka yang memperkatakan tentang sebab kenapa Dr. Asri meletakkan jawatannya.

Walaupun saya telah melihat sendiri surat yang dikeluarkan oleh Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Perlis yang bertarikh 25 Oktober 2007 yang telahpun menyambung kontrak S.S Mufti dari 8 Jun 2007 sehinggalah 7 Jun 2009, (Suk.Ps.01A/2265(29) ) namun hasrat beliau masih seperti yang telah beliau katakan sebelum ini iaitu untuk melepaskan jawatan tersebut setelah 2 tahun dipinjamkan dari USM.

Sehingga pagi tadi beliau telah berjumpa dengan Tuanku Raja Perlis dan baginda meminta beliau untuk kekal sehingga akhir tahun ini, bahkan baginda sedia untuk menitahkan supaya beliau kekal sebagai Mufti Perlis, tetapi atas pilihan beliau, juga oleh kerana beliau akan berlepas ke UK pada awal bulan disember ini maka beliau akan berada di perlis sehinggalah akhir bulan November ini.

Cumanya yang penting ialah ini bukanlah noktah terakhir perjuangan beliau, insya Allah beliau akan teruskan perjuangan ini seperti sebelum menjadi mufti lagi, Perancangan Allah itu ialah yang terbaik , sama-samalah kita berdoa untuk masa hadapan perjuangan dakwah sunnah ini.




No comments: